Statut
Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 128
płk. pilota Stanisława Skarżyńskiego
w Krakowie
listopad 2017
Rozdział 4. Współdziałanie organów szkoły oraz sposoby rozwiązywania sporów między nimi
§ 17
- Każdy z organów szkoły ma możliwość swobodnego działania i podejmowania decyzji w ramach swoich kompetencji.
- Wszystkie organy współdziałają w sprawach kształcenia i wychowania młodzieży oraz rozwiązywania problemów szkoły.
- Organy szkoły zobowiązane są do wyjaśniania motywów podjętych decyzji, o ile zwróci się z takim wnioskiem inny organ, w terminie nie dłuższym niż 7 dni od podjęcia decyzji.
- Organem koordynującym współpracę jest dyrektor szkoły, który:
- zapewnia bieżącą wymianę informacji pomiędzy organami szkoły o planowanych i podejmowanych decyzjach i działaniach;
- organizuje spotkania przedstawicieli organów szkoły;
- umożliwia rozwiązywanie sytuacji konfliktowych wewnątrz szkoły.
§ 18
- Rozstrzyganie sporów między organami szkoły odbywa się w oparciu o obowiązujące przepisy prawa.
- Obowiązkiem organów jest dążenie do rozstrzygania sporów na terenie szkoły.
- W sprawach spornych pomiędzy organami szkoły rolę mediatora, zależnie od tego, kto jest zaangażowany w spór, przyjmują kolejno: dyrektor szkoły, rada pedagogiczna, rada rodziców.
- Po wyczerpaniu wszystkich możliwości rozwiązania sporu wewnątrz szkoły, każdy z organów może zwrócić się do organu sprawującego nadzór pedagogiczny.
- Spory, w których stronami są uczniowie rozwiązuje w kolejności:
- nauczyciel, w obecności którego doszło do konfliktu lub do którego zgłoszą się uczniowie o pomoc;
- wychowawca;
- pedagog szkolny lub psycholog;
- dyrektor szkoły.
- Spory, w których stronami są nauczyciele i uczniowie, rozstrzyga dyrektor szkoły.
- Dyrektor i przedstawiciel rady rodziców jest negocjatorem w sytuacjach konfliktowych między nauczycielem a rodzicem.
- Konflikty między nauczycielami szkoły rozstrzyga dyrektor szkoły.
- Spory, w których stroną jest dyrektor szkoły, rozstrzyga organ prowadzący szkołę lub Małopolski Kurator Oświaty.