Statut
Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 128
płk. pilota Stanisława Skarżyńskiego
w Krakowie
listopad 2017
Rozdział 12. Zasady i formy współdziałania szkoły z rodzicami
§ 63
- Rodzice i nauczyciele współdziałają ze sobą w zakresie nauczania, wychowania i profilaktyki w celu skutecznego oddziaływania wychowawczego na dziecko oraz określenia drogi jego indywidualnego rozwoju.
- Formy współdziałania uwzględniają prawo rodziców do:
- znajomości celów, zadań i zamierzeń dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych oddziału i szkoły;
- znajomości zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz przeprowadzania sprawdzianu;
- uzyskiwania rzetelnej informacji na temat swojego dziecka (jego zachowania, postępów i przyczyn trudności w nauce);
- uzyskiwania informacji i porad w sprawach wychowania i dalszego kształcenia swoich dzieci;
- wyrażania opinii na temat pracy szkoły,
- zasiadania w radzie rodziców.
- W ramach współpracy ze szkołą rodzice zobowiązani są do:
- dopełnienia czynności związanych ze zgłoszeniem dziecka do szkoły;
- zapewnienia systematycznego uczęszczania dziecka na zajęcia szkolne;
- zapewnienia dziecku warunków umożliwiających przygotowanie do zajęć szkolnych;
- systematycznej kontroli postępów edukacyjnych dziecka i wywiązywania się z obowiązków szkolnych;
- systematycznego kontaktowania się ze szkołą w sprawach dydaktyczno-wychowawczych;
- reagowania na wezwania szkoły.
- Rodzice ucznia ponoszą odpowiedzialność materialną za zniszczone przez ucznia mienie szkoły oraz inne szkody powstałe w wyniku świadomego i celowego działania ucznia.
- Formy współpracy są realizowane przez:
- spotkania dyrektora szkoły z ogółem rodziców;
- rozmowy indywidualne rodziców z wychowawcami, nauczycielami, pedagogiem, dyrektorem szkoły;
- spotkania z rodzicami zgodnie z całorocznym harmonogramem przewidzianym w organizacji danego roku szkolnego;
- uczestnictwo w uroczystościach szkolnych;
- włączanie rodziców do organizacji imprez szkolnych;
- angażowanie rodziców w pracę na rzecz oddziału, szkoły.